bland björkarna

Idag har det som bekant varit en del jobb på lilla förskolan. Åkte därefter (med nästan tom tank, upptäckte jag halvvägs ut) hem till T´s föräldrar. Där väntade Dessie, hundarna och Mixtra. Fotograferingen var så att säga ett faktum. Det finns inte mycket mer att önska av modellerna och förutsättningarna. Himlen var blå, marken täckt av löv och modellerna stod tålmodigt och väntade medan kameran smattrade. Sedan är det inte, åtminstonde inte för mig som (amatör-)fotograf, lätt att fotografera djur. De gör ju liksom lite som de själva vill. Bra, men dåligt i fotosammanhang.. Ingenting att klaga över dock, det fanns ju flera bra bilder! :)



Först är jag bara tvungen att dela med mig av denna underbara höstbild med Linus i förgrunden. Älskar sättet som ljuset möter trädtopparna. Grusvägar är vackra. Knasig tanke.

Magiskt men tragiskt - Håkan Hellström

Varför vet jag inte. Jag är ingen Håkan-tjej.



Imorgon kommer bli en skitjobbig dag. Förutbestämt på många sätt. Det finns inga undanflykter och inga altenativ lösningar. Den här underbara ponnyn, Mixtra, Dessies allra första, ska få springa vidare till trappalanda. Ett oåterkalleligt beslut som inte går att bestrida.

"Lika väl som att födas är döden en del av livet"

T är förståligt låg. Han har gått och lagt sig. Det här är på sätt och vis en av de värsta fredagarna. En dag som aldrig kommer åter. Men det spelar ingen roll.

Jag ägnar tiden åt att titta igenom dagens bilder. Få överblick över situationen. Gå igenom livet, universum och allting. Vrider och vänder mig här i kökssoffan. Finns det lösningar på alla problem? Det har ingenting att göra med någonting för er som försöker tolka in något i detta svammel.

Får se om jag lyckas sova någonting inatt...

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0