broccoli

Lyssnar på Krunegård och peppar järnet. Fast det kommer bli en turnoff ikväll, för det kommer ju liksom inte hända någonting förän imorgon. Hur ska detta hanteras? Jag gissar på ett glas vitt i all ensamhet. Ganska illa, men i kombination med ett varmt bad så kan det ju inte bli mycket bättre. Love it! <3

Jag fick plötsligt sådan lust att dela med mig av helt ovidkommande situationer från mitt jobb. Fast jag vet att ni kommer älska och våndas över den. Vi kan ju kalla det en sk. etnografisk observation. haha nejdå, inte alls universitetsskadad här. Det är helt normalt beteende en fredagseftermiddag! Nåväl, here it comes:

"Pojke 1,5år sitter och äter. Maten består av köttlimpa, potatis och grönsaker. Bredvid honom sitter en pedagog. Han har haklapp på sig och sitter och äter i en barnstol, fastspänd. Helt plötsligt hittar han någonting att pilla på som sitter på väggen. Pedagogen uppmärksammar detta och frågar vad han gör. Han svarar inte utan fortsätter pilla en liten stund till. När han sedan tar bort händerna och visar pedagogen så visar det sig att han mycket omsorgsfullt satt fast en broccoli i ett vägguttag."

Broccoli + vägguttag = sant

Från det ena till det andra..



Bjuder på ännu en bild på höst-temat. Älskar landet och dessa små grusvägar. Nästan bättre än regnbågar, för här kan det ju faktiskt verkligen finnas skatter i slutet. Ifs ofta skatter i stil med kantareller och blåbär, men det spelar ingen roll. Som barnen på förskolan så är en skatt alltid en skatt, oavsett om det handlar om russin, guld eller kantareller. Right?

<Now or Never>

Jag poppar med datorn inkopplad i stereosystemet:

Hollywood Hills - Marcus Krunegård

T ringde precis och sa att han var på väg hem. Ikväll har han stora planer. Ojoj, sluta tidigt, handla cola på hemvägen och grilla kött. Kul med initiativ. Själv kom jag liksom knappt någonstans alls.. Blev kvar här. Har i princip bara tagit en sväng och stängt av diskmaskin, satt igång en tvättmaskin och kollat till hästarna. Men det är okej. Fredag! <3

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0