höstbestyr

T ligger i badet.

Jag har plockat in samtliga pelargoner som ska vinterförvaras och dessutom tagit in krukor som ska rengöras, staplas och förvaras tills det är dags att så i vår igen. Dock har de inte kommit längre in i huset än hallen, men det blir väl nästa projekt. Nu är de bortom frosten iaf. Växthuset ska röjjas på döda växter och lerkrukorna ska ner i jordkällaren också, men man kan inte göra allt på en gång.. :/

Startade en tvättmaskin också när jag ändå hade ångan uppe! :)

Fick för mig att jag inte kunde riva ut allt ur växthuset ännu. Ville först kolla om Jessice eller någon annan är sugen på att överta något halvfräscht exemplar av ex. tagetes, chiliplanta eller basilika? Om det råkar vara så så hör av er! :)



Elegi - Lars Winnerbäck

Ser fram emot en lördag utan spännande inslag, men man vet ju aldrig(?), jag kan vara rätt underfundig om jag sätter den sidan till. Tråkigt nog är det grejer på gång imorgon så det blir ju inget helvilt äventyr. Fast det kanske egentligen vore precis vad jag behöver?

Många "?" och få svar. Jag är nog lite optimistisk ändå. Ser möjligheterna. Ibland i vart fall... och ibland råkar vara idag.

Over And Out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0