köttbulletisdag

Eftersom jag valde att äta middag själv så fanns det mängder av köttfärs över i vårat kylskåp, dvs det som skulle blivit middag idag. Alltså ställde jag mig och komponerade ihop mitt favorirecept på köttbullar:

ströbröd
mjölk
ägg
persilja
massa vitlök
50% älgfärs
50% fläskfärs
salt
peppar

Sedan var det bara att sätta igång och rulla. Så just i detta nu så står en nyhemkommen T och steker köttbullar. Jag fick nyss smaka och det är ljuvligt. Köttbullar är nog något av mitt specialområde i köket tror jag. Näst efter cheesecake och fylld kyckling. haha (T står och räknar upp mina meriter, eller iaf det han gillar mest)

Det blev varken tea eller varmt bad för mig. :( Dusch och sömn väntar om någon timme, men nu ska jag nog ta kväll från nätet, bloggen och allt sånt där. Återkommer imorgon!

Kramar


Som utlovat en bild från mitt "grovkök"¨.
Burkar på hyllor i rader med torkat innehåll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0