kvällens sista

Eftersom jag ändå är inne på det här att blogga så är det väl lika bra att skriva av sig. Sova kan man göra någon annan gång när tid finns.

Mer svammel?!

Ibland känner jag mig så gammal. Andra sekunder som ung. Måste man definiera ålder utifrån biologiska aspekter. Isf är jag körd. 23år är nästan ingenting, men samtidigt är tonår och ungdom förbi. Man får gifta sig, gå på systemet och det orangea kuvertet kommer hem i brevlådan.

Just nu funderar jag på om jag fortfarande bor innuti någon bubbla?
Igår slog nämligen blixten ner. Jag har bara 3 terminer kvar innan jag är examinerad lärare. Det är med andra ord drygt 1,5år kvar innan jag ska börja söka lärarjobb. Inte på något sätt problematiskt då jag i princip redan har ordnat den biten. Men ändå! (Åldersnojja?) Då ska jag ta ansvar för en pedagogisk verksamhet. Lägga in mitt liv i arbetsrutiner igen istället för studentens impulsiva vardag. Men mest nojjar jag för universitetsterminerna som är kvar. :/

Jag vill resa, göra galet impulsiva saker och leva för dagen.

Jag och Ida funderar på om vi ska försöka skriva examensarbetet nästa, eller nästnästa termin. Jag kan inte komma på någon lösning. Det enda jag vet är att jag redan borde sökt in till vårens kurser. skit skit skit. Hade jag bara vetat vad jag skulle söka... Vill ju att allt ska vara som "vanligt".

Sen är det massa annat som tränger in i tankarna. Jag är nog tokigt ambivalent just nu.

Roligt med självinsikt ibland. haha eller inte. Hur jag än gör så blir det ju fel. Galenskap. Jag ska nog överlägga saken med dem närmast hjärtat (jovisst, de är redan insatta i situationen, men vidare samtal/förhandlingar skadar inte), vet inte om saker och ting blir lättare men det blir iaf ännu ett perspektiv.


Egobild bland pelargonerna och i nya kappan! :)

Nejdå, dethär är ingen depp-blogg (eller är det?). Det handlar mer om filosofiska åskådningar på fredagskvällar när jag lämnas ensam vid datorn alltför länge. Min blogg handlar ju ändå om mitt liv, öppenhjärtligt berättat utan mer än nödvändig censur.

Nu ska jag nog satsa på sängen iaf. Ska upp tidigt imorgon igen.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0