utebliven

Förlåt för nästan en hel dags bloggtystnad. Första anspelningen i rubriken. Det är inte första gången och säkerligen inte heller sista tyvärr, ibland går liksom inte livspusslet ihop med blogg också. Även om det ofta är sjukt skönt att få en ensam stund att skriva av sig. Som nu.

Idag har jag jobbat på lilla söta förskolan. På småbarnsavdelningen tillochmed vilket brukar betyda mycket mys men också mycket skrik. Inget undantag idag. Merparten är 1,5åringar så det kanske inte är konstigt. Skönt med kort dag också trots att det blir sämre med timmar. Det känns nästan som att man åker dit, umgås lite och äter lunch, sedan sitter lugnt i soffan tills de börjar vakna och vill upp och mysa. Sedan är det ju i princip dags att åka hem. Livet i gräddfilen liksom. haha

Åkte till svärmor för fotosession med hennes häst Mixtra. Det blev sådär, ingen hemma. :( Jag lyckades hitta täckning till telefon efter ungefär en halvtimme. Hon hade glömt och var kvar på jobbet. Kunde vara hemma tidigast om en timme. Så jag åkte hem istället. Hann dock fota lite björkar innan, men thats it. Anspelning nr. 2 enligt vad rubriken antyder alltså. Lite tråkigt, men att glömma är mänskligt.

17 år och kär - Svensk Pop

Frågan är när man vet att man har blivit vuxen? Jag tänkte dela med mig av mina saker. Nödvändigvändigheter. Mestadels iaf. Hur vuxet det ser ut varierar. Man kan ju också lätt få bilden att jag är fjorton, och frånsett kalendern så kan det nog mycket väl vara sant. Det såg nog ut ungefär såhär då också. Åren går men man är endå nästan densamma. Lite äldre och förhoppningsvis kunnigare kanske?



Nu blir det strax middag i all enkelhet alldeles för mig själv.

Nyss ringde det en telefonförsäljare från något företag som sammarbetar med min operatör. Ganska bra deal, men jag vet inte. Har svårt att nappa via telefon eftersom jag vet baksidan.. Oavsett så börjar det bli dags att byta upp mig som ni nog såg på bilden. :/ Ser inte fram emot det.

Kramar




Kommentarer
Postat av: Kungen

17 år och kär är ju världens kanske bästa låt!!

2011-10-06 @ 20:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0