förgången

Nu är jag nyss hemkommen. Jag fick jobba längre än tänkt, men det var jätteroligt! :D

Det är fint väder utanför fönstret och jag är på bra humör. Kan ju knappast bli bättre! Snart är det dags att gå ut för att skotta upp falläpplen till djuren och bära in sista pelargonerna. Jag är livrädd att det ska bli en ordentlig frostknäpp innan så de dör. 
F Å R . I N T E . H Ä N D A .

Jahaja, undrar vad jag ska hitta på mer? Kanske sticka ut på en cykeltur eller fotografera bland björkarna i hästhagen. Höst är helt klart underbart ur fotografperspektiv. Alla färgerna finns där: rött, grönt, gult, brunt, orange. Så även om temperaturen droppar och mörkret börjar smyga sig på så finns det ännu färg ute. Värre när allt är sådär lerbruntgrått överallt. Då droppar mitt humör. Hua, längtar inte mycket. Men nu är det finhöst så då får man njuta. Än är det plusgrader och endå kan man ha på sig en tröja. <3



haha egobild - igen - men jag älskade björkarna. <3

Livet är för kort för att slänga bort. Jag ska intala mig det för att få lusten åter att leva och drömma. Det finns så mycket som jag ångrar att jag aldrig gjorde. Få saker jag ångrar att jag gjort. Möjligen människor som jag låtit försvinna ut ur mitt liv, men har man en relation: kärlek, vän eller bekant, så är man ju inte ensam med ansvaret. Man får helt enkelt dela. Det finns alltid anledningar till att det ser ut som det gör. Det måste löna sig energimässigt, man måste helt enkelt känna att en relation ligger mer på plus än på minus. Ger mer än den tar, så att säga.

Jag vet inte alls vart jag ville komma. Behövde bara få skriva.

En vän med en bil - Håkan Hellström


         

Istället för pelargoner så sätter jag in tre andra blommor här nedan: Hortensia, rosor och hjärtan på tråd. "Gamla" bilder så förtjänar plats igen så att säga. Och för att väga upp mängden med pelargonbilder som finns här i bloggen. :P

Nu får vi se hur mycket av allt jag skrivit om som jag orkar genomföra.

Återkommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0