velande

På något som nog kan kallas för allmän begäran kommer här ett litet kvällsinlägg om dagen.

Idag har jag ätit en banan. hrmm... Ingen vidare aptit med andra ord. Inte så bra kanske, men det reder sig nog. I vilket fall så har det övergripande temat för idag varit "velande" precis som rubriken antyder. Idag var nämligen sista ansökningsdagen för universitetets kurser för vårterminen. Galet ångestladdat om ni frågar mig! Dessutom så blev det bara än mer invecklat när jag och Ida knatade till en SYO med drop-in-tid. Hua, jag förstår inte hur någon ska kunna veta ut eller in i denna kurs- och programhärva. Iaf så blev det en lååång diskussion om hurivida och vadivida vi skulle söka.

Tre altenativ fanns och nu har jag bestämt mig (tror jag iaf). Det blir Språk och Matematik i tidiga skolår B som blir vårterminens kurs.

Kanske om möjligt ännu mer ångestladdat då jag vet att jag kommer läsa "själv" och att kursen är sjukt intensiv. Men genom den så får jag tillgång till en examen på avancerad nivå och har därmed möjlighet att forska. Om det nu blir intressant.

Utöver detta så har dagen också i stort handlat om självförverkligande och behovet av att sätta sig själv i främsta rummet. Alltså seminarie och föreläsning med det undermedvetna temat. Orkar inte riktigt gå in på den biten ikväll, men på det hela taget så känns det bra. Follow youré dream, eller något i den stilen.

Godnatt!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Finaste Ida... <3

2011-10-18 @ 10:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0