morgonblogg.

Ibland är det skönt att det finns tid att sätta sig ner på morgonen och bara skriva av sig lite. Alltför ofta måste man ju kasta på sig kläder och i sig frukost för att bara skynda iväg. Idag är inte en sådan dag. Idag är en av de där lite ovanligare dagarna när tid faktiskt finns, inte behöver tas från sömn eller annat.

Nåväl, nog om det.

Igårkväll blev det middag, dusch och sedan i säng. Alltså ingenting ovanligt utsvävande på något sätt. Idag blir det lunch på stan, genus-seminarie och sedan blir det ovisst hur kvällen blir. Jag planerade att jag skulle gå på bio, men jag vet inte, likaså häng med kusin. Jag är nog mest sugen på att åka hem, klappa hästarna och sova. Det är lite på den nivån idag, men det kan ju mycke väl tänkas att jag ändrar mig om någon annan är pepp. Det smittar ju! :)

I helgen ska T jaga och jag ska försöka vinterförbereda i den mån det går med växthus och krukor. Alltså bära, flytta in och plantera om. Ganska tungt och inte jätteroligt,iaf inte när man är själv, men jag har ingen lust att se mina fina krukor vara spruckna i vår. Samma gäller blommorna, inte kul om det blir som förra året och frosten hinner ta hälften innan jag kommer på att de ska in. Jag önskar att jag hade haft en inglasad veranda av något slag där man kunnat sätta ut blommorna + frostvakt. Som det är nu så får de bo i gästrummet eller i sadelkammaren.. Inte idealiskt, men man vill ju att de ska överleva! Eller jag vill iaf. Sen ska ju bänken in, rosorna ska pysslas om, gräsmattan klippas och jaa.. här tar det då aldrig slut med sådant som ska göras! Dessutom må det vara brittsommar just nu, men jag tror hårt på frostnätter snart om inte nästa vecka så veckan efter det!

Så den som känner sig manad får gärna komma och hjälpa till.

Kramar


Mina ponniesar häromdagen. <3
Det syns ju att de har gått på sommarbete...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0