tankegångar

Perioder. Jag har perioder då jag gillar saker, perioder där jag ogillar saker och perioder där det händer saker. Och så vidare.

Just nu är det en händelseperiod tror jag. Kalendern (Jo, Emma styrde faktiskt upp en sådan åt mig!!) är fulltecknad. Mestadels av icke-måsten grejer men som till motsats mot dem är så fruktansvärt roliga att man inte kan motstå. Som kräftskivan förra helgen. Som kulturnatten igår. Som ...

Ett första konstaterande.

Jag tycker ofantligt mycket om att ha sådana perioder eftersom då känns allt så mycket mer levande. Det händer ju grejer och då hinner man inte grotta ner sig i vardagstristessen. Kanske kan det vara ett andra konstaterande?

Det tredje jag funderar kring är dethär med bilder. Jag brukar ju fota en del, och en del hamnar här. Men det går i cykler, ja ungefär som perioder. Ibland finns motivation och inspiration i drivor och ibland blir det liksom ingenting fast behovet finns. Kanske kan detta sammanlänkas med ovanstående? Att jag helt enkelt har så mycket roligt att göra att jag inte hinner göra det som jag vill göra? Eller jo, jag vill ju båda delarna, men ibland är det ett faktiskt val att avstå från det ena.

I vilket fall så har jag fotat idag. Det var en fjäril som satt i fönstret som vetter mot baksidan av vårat hus. Den fladdrade mot fönstret och kunde inte hitta en väg förbi den tjocka hinna av glas som fanns mellan insidan och utsidan. Kanske kommer bilden med i nästa inlägg.

Det enda jag ville säga med dethär är nog att det ena måste inte utesluta det andra. Och att man nog bör komma ihåg det.


End of this.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0