Det har börjat

Nu har jag vattnat inomhusväxterna, plockat ur och i diskmaskinen, assisterat vid däckbyte, mockat, burit fram utemöbler och dessutom blivit rejält allergisk. I precis den ordningen. Ligger och nyser och nyser och nyser och nyser. Inte så roligt. :/

T håller på att ordna lunch och jag försöker mest att andas. Vem är den skyldiga? Häggen? Att jag aldrig lär mig att våren är ett helvette. Ögon som rinner, snuva i näsan, kliande känsla i munnen, ögonen och över hela kroppen. Tur att jag är bra på att ignorera, mindre lyckat att det inte finns någon medicin som direkt biter på det. Har en typ av nässpray som brukar funka förebyggande, men allt kraffs som Clarityn och liknande har ingen effekt. Jag som älskar våren. :'(

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0