Ledighetslugn

Det är ganska sällan det är lugnt här på hemmaplan. Oftast är det ju så mycket på gång. Men inte idag. Eller?

Det har inte hänt så mycket under förmiddagen. Jag har mestadels legat i sängen och dragit mig. Ganska skönt med tanke på att jag inte kom i säng förrän vid ett-tiden imorse. Då skjutsade vi hem Åsa efter en härlig kväll. Det blev hamburgare, massa prat och kaffe. Bra för en fredagskväll. Men jag är trött idag. Och lite seg. Helt okej tycker jag dock med tanke på veckan som var. Blev bra med lite helg nu.

Idag ska jag pyssla om hästarna, städa lite här hemma och vila. Trodde jag. Eventuellt ska vi åka till Uppsala och köpa en betongblandare inför grundgjutningen av växthuset. Vore najs att komma igång, men det är svårt när det ligger snö på backen. :/ men om vi åker, då ska jag kika på krukor och pelargonsticklingar! För trots att vädret tycks bestämt sig för att det är vinter just nu så är det ju inte hela sanningen. Snart är det vår igen. For real!

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0