Lyckat

Idag har jag haft mitt första lärarbesök. Ett till återstår innan denna kurs är examinerad.

Det började måttligt dåligt då min lärare var försenad och kom 5minuter in i lektionen. Hon bad såklart om ursäkt, men gissa hur nervös jag hann bli?! Iaf så genomförde jag lektionen och det gick okej. Lite stressigt att vara "ensam" men det gick väl an. Barnen hade iaf jätteroligt! ;)

Sedan hade vi samtal. Vilket gick riktigt bra också. Godkänt. Fast nog försökte hon "sätta dit mig" några gånger med kuggfrågor. Som varför jag vill arbeta med lyrik? Jag svarar att det är roligt, stärker barnens skrivande och de får öva öva öva. Ordet som söktes var språkutveckling. Så ibland förbiser jag det mest uppenbara.

Efter samtalet blev det påskbuffé och lite religion (som jag undervisade i) innan det var dags för hemgång.

T väntade på parkeringen. Han hade handlat betong till växthuset, body butter och vin till mig samt ammunition till sig och mat till oss båda. Tack! Så nu är vi strax hemma. Jag har lätt huvudvärk men det ger sig nog. Fyra dagars helg väntar. ;)

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0