Plantering

Nu blev det lite spontan omplantering av små plantor som nästan klättrat ur minibäxthuset. Ordentliga rotsystem på gång alltså. Därmed i akut behov av omskolning i större krukor. Det handlade om tomater, gurkor, zucchini, pumpa och ett exemplar av vattenmelon. Så det blev en hel del pillande i grovköket för att hitta passande krukor. Dessutom är det ju redan fullt i fönstren. What to do? Man gör väl sitt bästa och knölar in ytterligare ett par krukor. Haha så nu är det på gränsen till omöjligt att få in fler, men det bjuder jag på! ;)

Jord under naglarna har jag, men ett nöjt leende finns på mina läppar. Finns en rad saker alltid gör mig glad och som höjer mitt välbefinnande. Att plantera är en av dem. <3 nördigt, men det bjuder jag på!

Tog lite bilder både från gårdagens pensé-plantering och målning samt utav dagens omskolade plantor ihop med några "gamla" pelargon-småplantor. Blev inte av att jag la upp de bilderna igår så jag tänkte köra en bildboom idag om det är möjligt? Måste verkligen ta tag i att fotografera mer. Saknar det, men saknar lite inspiration just nu.

Just nu gör jag ingenting. Tycker faktiskt jag har förtjänat det. Funderar på att gå upp och duscha så jag kan gå och lägga mig lagom till nio. Skulle vara så himla skönt att få 8 timmars sömn.

Kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0