Världen bästa syster?

Idag har jag gjort en god gärning. Eller snarare 2 i 1 så att säga. Jag fixade jobb åt syster A. Mitt jobb egentligen men som jag inte kan genomföra just nu pga. Vfu:n. Därmed ordnade jag också ny vikarie till förskolan. Duktiga jag som kan göra två flugor på smällen samtidigt. Haha

Idag har jag också haft mina första helt egna lektioner. SO och bild. Det gick rätt bra, men oj så de testar mitt ledarskap. Tror dock det kommer bli ordning på saken till fredag. Har rätt många lektioner kvar att "öva" innan dess, faktum är att minst halva undervisningen från och med nu ligger hos mig. Så nog får jag tillfälle att träna. Första lektionen, som är i matematik, är mitt nästa försök. Sedan är det två veckor till första examinerande lärarbesöket. :P

Vidare så har jag precis kommit hem. Skönt att regnet gav med sig på eftermiddagen. Kom dock hem till lerig stallplan och leriga hästar. :/

Imorgon ska syster också jobba så kanske hänger hon med hem efter. Vore trevligt med lite sällskap! Undrar verkligen hur hon trivdes där idag. Jag knatade över på lunchen och fick hjälpa till att natta bedårande 1,5åringar. Dock hann vi inte prata, men mina kollegor verkade nöjda. ;)

Återkommer senare. Idag funderar jag på lax eller gryta till middag. Överlägger med T i detta nu och dricker islatte med kaneltoutch. Haha

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0