Veckans sämsta

Jag hinner inte mer än komma hem och stänga av bilen så möts jag av T som säger att det har hänt en olycka. Blenda har gått omkull i leran i hagen. Jag rusar såklart ut och där står min lilla prinsessa lerig och mer eller mindre på tre ben. Halt häst. What To Do?

Nu är hon undersökt och benen är lyfta, sträckta på och genomklämda. Konsultation har skett med veterinärmedicinskt kunnig person. Det enda som går att göra är att avvakta. Hon äter iaf, ett bra tecken. Ändå inte roligt alls. Jag har bara sett henne halt en enda gång tidigare och det var många år sedan. Då pga. en idiot till hovslagare, ser jag honom någonsin igen så vrider jag nog nacken av honom. Därför gick hjärtat upp i halsgropen. Får hoppas hon "bara" fått ett blåmärke, sträckt sig och är öm. Var tydligt en drutt på rumpan och inga ben inblandade vad det verkar. Ändå kan jag inte låta bli att oroa mig, men det är nog sunt, slår sig ens bästa kompis så blir man orolig! Speciellt om denne inte kan prata och berätta var de gör ont. Men som sagt står hon på box nu och äter hö.

Jag ska ut senare och titta till henne men först lite middag. Fortfarande lite seg efter gårdagen. Skönt att det är långhelg kvar innan allvaret drar igång igen.

Återkommer med rapport om läget senare.

Kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0