allt i en salig blandning

Nu är jag hemma. Kom precis innanför dörren. En praktmåndag dethär och huvudvärken pumpar i huvudet. En ipren och lite spotify så är jag på banan. Tänker nog ösa ur mig hela dagen nu också, så ni som läst såhär långt får hålla i er.

Dansa med vapen - Maskinen

Dagen började med uppgång, påklädnad och frulle. Jag har planer på att ta tag i mitt liv så vi började dag ett på diet idag. Ägg och bacon. Enbart. Ingen höjdarfrukost direkt. Packade snabbt ihop mig och hoppade in i lilla bilen. Medan jag och pärlan susade mot Uppsala så hann jag med två viktiga telefonsamtal. Det ena till sjukhuset och det andra till mami. Lunchdejt, check!

Jag gick på tråkigt kursintro och normaltråkig föreläsning. Känner mig inte ett dugg klokare än förut, men det återstår väl att se. Det händer ibland att man blir överöst med kunskap utan sammanhang och när man väl hittat sammanhanget (för man kan ju omöjligt koppla ihop med tidigare avsnitt) så finner man någonting som kan tolkas som förståelse. Jaja, tillräckligt med den saken. Träffade Sanna en snabbis och norpade Uljens-boken till Sara. Sedan blev det powerwalk ner till mami på blankis. Höll på att ramla typ femtiotusen gånger och mer åkte än gick nedför slottsbacken. Kom iaf ner utan missöden.

Lunch intogs på Cupido. Sallad med fetaost och kräftstjärtar och gröna oliver <3 

Sedan inte alltför snabb uppgång igen till Blåsenhus där Sara väntade. <3 Vi satte oss utanför restaurangen och arbetade med hennes didaktiska analys. Inte för att jag var behjälplig mer än sporadiskt, men jag hjälpte kanske till att "hålla fokus" och pigga upp när allt kändes för hopplöst? Vi diskuterade utlandsresor, pojkar, boende, hälsa, humor, Saras födelsedag, min nya iPhone och allt däremellan. :) 

Bröt upp strax innan fyra. Åkte till papi´s jobb och plockade upp en dunk (utan innehåll) ur mami´s bil´s baklucka (nu blev det invecklat). Pratade lite med honom och grattade till att han får köra bil igen (med nya stålmannensynen, ni vet om ni följt min blogg en tid). Sedan styrde jag bilen norrut, hemåt.

Gav hästarna lite att tugga på. Bråkade igång datorn och nu så sitter jag här.

Det var dagen utan omsvep.

Imorgon ska jag jobba på förskolan. Sedan har jag två viktiga missions, jag ska ringa passavdelningen på polishuset och så ska jag undersöka var jag ska ta vägen när jag ska ta nya blodprover (sköldkörtelhormonprover). Som jag skrev lite tidigare så börjar jag känna att det är dags att ta mig an mitt liv. Det innebär blandannat att börja styra upp mina sjukhusbesök igen. Senast jag var där var väl november-december någongång. Inte bra. Sedan ska jag äta den här nya dieten med lchf-inspiration. Eget initiativ ska väl tilläggas, man lär ju göra vad man kan. Tanken är dessutom att börja omprioritera livet, men det får vänta tills det börjar bli prioriterat. haha Rom byggdes inte på en dag, så jag lär ju börja försiktigt. Diet och regelbunden koll på sjukhuset för att kolla hormonvärderna känns som bra basic rimliga mål. Så det får bli början. En månad till att börja med så får vi se hur livet leker då. Man måste orka.

Over And Out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0