ännu en söndag

Herregud så irriterad jag blir när jag har skrivit ett inlägg på motsvarande en A4a och så loggar sidan ur sig och allt är borta, finito, försvunnet föralltid. Jag blir så in i.... Där kan vi prata om förspilld tid!

Denna eftermiddag har jag ägnat åt att pyssla med mina fröer, krukor och kryddor. Jag har legat lite efter nu en tid och tyckte att det var läge att arbeta ifatt lite. Sådeles så fick fröer som jag samlat i små kärl nu egna egenhändigt gjorda påsar med märkning av innehåll och datum. Detsamma gällde kryddorna som jag smulade i burkar för förvaring. Krukorna som jag diskade igår staplades och organiserades i väntan på våren, för hur många krukor jag än tycks ha så räcker de aldrig. Konstig matematik detdär.

Jo, duscha gjorde jag också. Innan kryddspektaklet. Så håret luktar nytvättat medan händerna och köket doftar oregano. Förkylningen gör sitt så jag känner det inte så tydligt, men distinkt skulle det nog annars beskrivas. Sedan dess, duschen och kryddspektaklet, har jag hunnit med middag och halva filmen "Gladiator". Dock tänker jag snart gå och lägga mig för jag är ganska trött och ska upp tidigt imorgon. Därmed blir detta sista inlägget för ikväll. Missade att ringa mami ikväll också, men ringer jag nu så blir hon bara orolig för att det ska ha hänt någonting. Får ordna det imorgon.

Godkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0