dessutom

Glömde skriva att ponniesarna nu fått sina fossingar översedda av mr Hovslagare. Numera går de ju oskodda bägge två, men lite verkning och översikt är ändå ett måste. Skulle säkert fixa det själv (fick lära mig för några år sedan av min hovslagare - tillochmed hur jag skulle sko för på den tiden gick Blenda med skor), men det känns som en helt värd utgift att ta ut honom att göra det istället. Så får jag kvitto och slipper bekymra mig. Dessutom har jag haft honom i snart 10år, så vi känner varandra väl och han fixar i princip allt själv. Finns så många puckon både bland hästägare som utan kunskap verkar och skor sina egna hästar samt bland hovslagare som är fullkomligt inkompetenta (tro mig, jag och Blenda hade ett tio-tal innan vi hittade vår favorit! En hovslagare verkade ner henne så hon stod på ballarna och sedan slog han sömmar genom kötthoven så hon blev halt och vägrade låta någon annan än jag närma sig hennes ben.. Där kan vi prata mardröm! Gissa hur många som vill sko en häst som sparkas riktat och blir helt galen bara man kommer nära? Stefan i våra hjärtan. Han höll och höll och höll och hon kickade kickade kickade.. Sedan blev de sams och nu är hon som ett lamm sedan massa år tillbaka. Not the same horse säger folk. Jag har hittat rätt man för jobbet!).

Nu börjar maten bli klar. Undrar om jag kanske skulle slå på stort och riva lite morötter till? Guldkant på vardagen. haha

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0