fredagsbestyr

Den här fredagen blir bara mer och mer intressant, jag ska alldeles strax komma till varför, men jag tar det från början.

Allt började redan imorse när jag fick spontanlifta till Blåsenhus med Ida eftersom pärlan bestämde sig för att ta sovmorgon (läs: inte starta). Sedan fick ni här på bloggen ett mycket negativt inlägg om allt kaos det åsamkade mig.
Jag gick därefter på seminariet som stod uppskrivet på mitt schema (jag följer min kalender slaviskt), men det visade sig att det var en föreläsning (!) om grammatikanvändning i skolan. Dock var almanackans anteckning inte felaktig, utan det var verkligen ett seminarium som växlade karaktär till en föreläsning. Lite misstänkt. Nåväl, efter det så träffade jag söta Sanna i korridoren. Bubblade tills mami kom upp till Blåsen, hon hade tidig dag idag och ville vara behjälplig med min tjuriga bil.
Mami och jag åt lunch i restaurangen och därefter blev det ett litet spontant besök i bildsalen. Jag inspekterade Idas och Emilys fina kolteckningar! Imponerande tjejer! Sedan åkte vi buss för att hämta upp hennes bil (för att ha någonting att dels färdas hem till Ida i samt även starta min bil med). Väl hemma hos ma o pa träffade vi en syster K som tydligt var på bra humör! Tummen upp! Jag fick smaka en mockaruta som hon bakat och sedan dog vi en stund av skratt, för på kylskåpet satt en lapp (och nu direktåterger jag den eftersom jag tillochmed var tvungen att skriva ner den! hahaha):

"KARIN GÅR PÅ DIET (BANTAR)!
Mata henne inte!!!
Får bara äta minikeso och dricka vatten.
Tack för din hjälp!"


Love it! <3 Författaren var såklart Karin själv. Vem inleder en bantningsperiod med att baka mockarutor kan ju bara ifrågasättas?! hahaha
Vidare så åkte jag och mami till granngården i hopp om att hitta ett passande vintertäcke till Blenda. Vi gick dock bet. Fanns inget som föll någon av oss i smaken. Så det blev en tur hem till Ida istället. Så nu har jag för första gången kopplat startkablar (eller har jag gjort det förr? Kan tänkas...). Anyway så snurrade pärlan igång direkt. Min fina fina lilla bil! Det är kärlek <3
Jag åkte hem till gården. Mami åkte hem till sig. Dock gjorde jag en avstickare till Ica (vårt lokala postombud) för att hämta ut paket x 2. Så blir det när man får sms-avisering. ;) Ena paketet innehöll min splitternya Iphone 4S (white), det andra innehöll lite kläder jag klickat hem på nätet. Mer och mindre lyckat, men jag blev glad! :) Dock har simkortet till telefon inte kommit ännu, så jag får inte börja leka med den ännu... :(
I brist på telefonlek så tyr jag mig till datorn. Lyssnar på spotify på högsta volym och nu snart ska jag skriva klart det sista på min komplettering av den didaktiska analysen för att sedan skicka in den. Längtar tills det är klart! Dock är det ganska mysigt såhär också. Någonting måste man ju göra när man är själv (JAG SAKNAR DIG SARA!!). Jag har tänt levande ljus i hela vardagsrummet och myser i all ensamhet framför datorn. Bubbelvatten <3

Jo, jag gav mig handlöst in i projektet att koka ägg också. hrmm... som ni förstår så blev det lite sådär. När jag en stund senare kommer ut i köket så torrkokar de nästan - Hoppsan! Gissa om det fallit ur mitt huvud?! Kunde ju ha börjat brinna och jagvetintevad! men som tur är så hände ingenting. Skalade ett ägg och tror ni inte de var perfekt kokade?! Helt galet egentligen, men det är sant. Ibland har jag sådan bondtur. Hoppas nu bara att det inte är någonting annat jag glömt...!

Återkommer senare om det händer någonting mer spännande denna fredagskväll i all ensamhet i mitt vardagsrum ute på landet med universitetsplugg väntande. haha lite bittert även om jag ju faktiskt avböjde party idag. 

Party in my head - September

visualiserar att det faktiskt är sant i mången fall.

Over and Out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0