godnatt

Nu har det tittats klart på tv för ikväll, måhända för hela veckan. Ett halvt program; Frozen planet, följt av Så ska det låta och tillsist Äkta människor. Det sistnämnda blir nog grogrunden för nattens mardrömmar är jag rädd. Imorgon ska jag se till att läsa lite i biblioteket på Blåsenhus och därefter är det seminarier hela eftermiddagen. Har dessutom lite att skriva då jag fick komplettering på den didaktiska analysen. Dock mestadels saker läraren ville jag skulle byta plats på eller ta bort, så jag räknar med att det kommer gå relativt snabbt. Inlämning av kompletteringen ska ske senast 10/2. Så det är ju ett par dagar kvar... Faktiskt min andra komplettering under mina tre år på universitetet. Var är jag påväg egentligen?

Utöver detta funderar jag just nu mycket på hur mitt liv kommer utvecklas. Med relationer, skola och boende i huvudsak. Konfunderande eftersom det upptar mer tankeförmåga när det får stå oreflekterat än om jag tar mig tid att fundera igenom allt ordentligt. (lite dålig planering ska nog erkännas..) Ett förslag kan vara att sätta in "Egentid" på schemat, men då finns ju problematiken med färgkodningen (hrmm.. ni som inte känner till det; jag följer slaviskt min almanacka och den är strikt färgordnad efter prioritet, dvs. hög prio går före låg i händelse av dubbelbokningar. som sagt ganska invecklat, men jag har följt systemet i två år och tycker det underlättar min planering av vardagen). Så vilken färg? Lila kanske? Och så var jag plötsligt inne i en tankegång om färgval och smet undan den egentliga reflektionen. thats life.

Min ena fot har somnat. Jag sitter i Sannas säng och ska alldeles strax lägga bort datorn och sluta ögonen..

Jo, T ringde idag också. Blenda har slitit sönder sitt rosa vintertäcke. Troligen kommer det inte ens gå att laga. Han sa att hon krånglat sig ur det på något sätt men sedan haft det runt halsen och därefter släpat/rivit sönder det. tur att jag har ett extra (fast ett grönt). Mami lovade mig för snart två år sedan nya täcken till mina små monster, fick det i födelsedagspresent om jag inte minns fel, så nu är det nog dags att göra ett besök på Hööks eller liknande. Blenda vill ha både nytt regntäcke och nytt vintertäcke. Nice vill inte ha något täcke. Tänker inte bråka om saken med honom, ändrar han sig så har ju båda ponniesarna samma täckesstorlek, så då får Blenda dela med sig. men det är OM han ändrar sig. chansen är näst intill obefintlig.

Det känns som att det här blev ett ganska mastigt kvällsinlägg, men det kan vara helt okej? Tänkte dra lite riktlinjer för den kommande veckan. I vilket fall så blir det nog att åka till gården imorgon efter seminarierna. På tisdag ska kompletteringen av did. analysen genomföras (bestämde med mig själv nyss) sålänge inte jag blir inringd på jobb, för då går det såklart före. Komplettera kan man göra nattetid i värsta fall. Resterande veckan blir mestadels i Blåsenhus på olika seminarier. Funderar på att börja planera för tentan också eftersom den är nästföljande fredag. Kul med salstenta. NOT! Lite ångest ligger över där också, men det är ingenting att oroa sig för. Läste i Uppsalatidningen idag om unga som socialt isolerar sig för att de har för mycket krav på sig själva, Hikio..någonting hette det och blev tydligen allt vanligare. Jag tror att jag är precis tvärtom. När kraven kommer, och de gör de oftast från mig själv (har helt sanningsenligt alldeles för höga krav på mig själv... men det är omöjligt att bryta ner), så blir jag istället en kämpe. Galenskap egentligen! Ska det vara jobbigt så ska det vara jobbigt något så infernaliskt. Gissar på att det hör samman med min envishet? Kan iaf tänkas.

Nej, nu orkar jag nog vare sig skriva mer eller hålla ögonen öppna. Sov oroligt föregående natt trots total nykterhet. Kan vara bra att få minst sina åtta timmars skönhetssömn denna natt.

Avslutar med en sammanfattning av helgens höjdpunkter:
* Mannes kyckling
* Utslängd från nattklubb -check!
* "Helt ensam. Helt full."
* Fritt skapande av chokladbollar
* Melodifestivalstart
* Tacosmys
* Så ska det låta

Nu går iaf jag vidare.

Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0