grupparbete

Idag har jag varit i Uppsala och grupparbetat. Matematisk miljö var ämnet och vi tog till oss området geometri med temat Cars (filmen Bilar alltså). Hrmm.. Mycket må man säga om grupparbete, men vad exakt ger det om halva gruppen jobbar och de andra skiter i det. Jovisst hade jag hellre suttit och ritat en hel dag, men då blir jag ju tvungen att göra skiten imorgon istället. Snälla bidra lite? Nej. Lika förbannad blir jag varje gång. Så idag har jag suttit en hel dag och skrivit med två hjälpsamma tjejer som läst, fixat referenser och på olika sätt hjälpt till. De andra två låtsas jag inte om. Visst bra att man bidrar med teckningar, men för i helvette, vi andra har skrivit fyra sidor och gjort en powerpoint.

Nog om det. Åkte hem sedan iaf och kände en lätt yrsel efter en dag vid datorn. Så det blev först nu som jag fann motivation att blogga lite. Och lite är verkligen rätt ord, för snart ska jag ta mig upp för trappen och tippa i säng. Huvudet värker och jag fryser. Sömnen är hjärtligt välkommen.

Imorgon blir jag hemma. Ingen skola och inget jobb planerat så vitt jag vet (kan ju tänkas att jag får ett samtal imorgon tidigt!). Så då blir det massa bloggande och lite olika projekt här på hemmaplan. Finns väl ungefär en miljon saker som borde göras - som vanligt.

Godnatt!


"köksängel"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0