hard work

Idag har jag jobbat 8-17. Inte speciellt ansträngande dag, eftersom det är sportlov så var det ungefär 10barn mindre än normalt på samtliga avdelningar. Förmiddagen blev reflektionssamling ledd av mig (demokratisk omröstning samt stapeldiagram som delmoment) samt tillredning av semlor (bullarna var klara, men de skulle fyllas med vaniljkräm - mandelmassa förbud för allergikernas skull - och grädde). Till barnens stora förtjusning ska tilläggas!

Ringde passavdelningen som var en tråkig röstmeddelandebas. Hejdå sa jag och kollade upp öppettiderna på polisstationen i staden istället. Mer värt.

Eftermiddagen blev en liten blandning av ritande, ätande av semlor och utelek i isbeklädd backe. På det hela en bra och trevlig dag, fast det ska erkännas att jag har ganska begränsat med energi just nu. Det går ju liksom åt under dagen...

Anyway, jag hade alltså stängningen och allt är i sin ordning. Åker och tankar pärlan samt besöker en av de lokala matvarubutikerna för att bunkra utifrån nya veckomenyn. När jag står där och kikar på paprika så ringer chefen. Så nu har jag öppning imorgon på förskolan. Dessutom ska jag jobba nästan enda till stängning, så det blir en lång dag. Dessutom har jag öppning dagen efter också, alltså torsdag. Så ingen lugn och ro. Men med tanke på alla planer som nu snurrar i mitt huvud så kan det vara bra med lite extra pengar. Inget man tackar nej till direkt! ;)

Nu har jag middagen; kyckling, i ugnen och sitter själv och glor här rakt in i datorn. Snart ska jag resa mig, leta reda på papper och penna för att skriva brev till vår kära brevbärare (som tillofrån verkar agera hästvakt åt mig då Nice är på rymmen). Ska tilläggas att jag inte hört någonting mer från henne efter sist, för trots allt så har ju Nice hållit sig i hagen.

Ikväll blir det middag i all ensamhet och därefter tänker jag ta mig en dusch och sedan hoppa i säng. Lär ju gå upp ungefär fem imorgonbitti, så några timmar sömn kan kanske vara en god idé! Trött redan nu ju! Har dessutom förberett frukost till imorgon så det är klart. Ska lägga fram kläder och göra klart allt ikväll så jag bara som en zombie kan hoppa ur sängen imorgon och göra det grundläggande (typ klä på mig, äta, borsta tänderna)innan jag sätter mig bakom ratten.

Over And Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0