hej hej duktig tjej!

Jag vaknade strax innan halv åtta imorse. Låg kvar i sängen i nästan en timme innan jag klev upp och intog frukost i all ensamhet. Lingongrova + äppeljuice. Sedan satte jag igång med städningen. För herregud så dammigt det var! Uäh! Tog enbart paus för lunch för mig och hästarna + mockning. I övrigt har jag städat hela dagen. Och då är det ändå bara övervåningen som är klar. :/ 

Kan nu meddela att herrgårdsockel INTE är fördelaktigt ur städningssynpunkt. Har legat på knä och dammtorkat alla små "dammlister". Ryggen värker satan nu. :( 

Har tagit mig tid att rensa bort massa skit ur badrumsskåpen och smålådor i sovrummet också. Jag kan inte förstå hur mycket skit man samlar på sig (och att jag troligen inte kommer bli klokare idag heller. Utan fortsätta samla..). Dessutom vet jag nu sanningen om mina hårnålar! Jag som alltid brukar få utbrott på att de försvinner iväg vet nu var de egentligen tar vägen. Skulle gissa på att det handlar om T´s välvilja, annars undrar jag faktiskt om de inte får liv och självmant springer och gömmer sig? De låg nämligen i en låda i badrummet. Där har jag aldrig någonsin lagt en enda liten hårnål. Men de låg i "drivor". Så nu behöver jag ju inte investera i sådana på bra länge (kanske istället tar en ny städning.. haha).

Kan också konstatera att jag vill tvätta fönster och att det verkligen behövs. Svårt dock när temperaturen är under noll (jovisst går det också om man nu nödvändigtvis vill.. bara att ha i glykol? eller var det sprit? skitsamma. tillfällig minnesförlust), jag redan innan har ont i ryggen och kvällen kommer smygande. Så nej, idag blir det ingen fönstertvätt. En annan dag. Man måste ju få börja någonstans, och då känns städningen som en bra utgångspunkt!

Fröken Svår - Lars Winnerbäck

Jag har nog en Winnerbäck-period just nu. Spotify går varm. Love premium <3

Saknar mina partybabes men vi ses ju snart igen, det är jag säker på! De är hemma hos sina päron ikväll och jag är här på gården. Ikväll blir därmed troligen också en lugn historia. Jag har inte hunnit planera middagen, men än finns ju gott om tid.

Over And Out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0