@Home

Nuså är jag hemma igen. 9timmar jobb idag + 30minuter rast. Dessutom soppa (med pasta!) och bröd till lunch. Så gissa om jag är hungrig? Att utesluta kolhydrater är inte lätt i denna värld. Struntade i mellanmål också, fil är inte min favorit. :/ Men annars har dagen varit topp! Det blev småbarnsavdelning för mig, men det har varit jättelugnt och mysigt. Öppningen imorse gick också super! Bra dag alltså! :)

Fick dock ett mindre utbrott när jag inte fick igång ljudet när jag kom hem. :( Men det var för att T stängt av ljudet på datorn. Borde jag kanske tänkt på att kolla, men så blev det alltså inte. Höll på i säkert tio minuter och eftersom jag är envis som synden så S K U L L E det bara gå. Lite dum jag kände mig när jag drog ur sladden och inser att inte ens datorns högtalare ger ifrån sig ett knyst. Där började jag ana ugglor i mossan vilket såklart var befogat. Men nu rullar spotify och strax ska jag sätta igång med matlagningen. Grekiska biffar ikväll med fetaost och oliver. nam nam.  

Snösmältning idag och ishalt överallt. Vi var ute på gården på förmiddagen men barnen halkade mest bara omkring. Livsfarligt! Dessutom hörde jag av kollegorna att ambulanshelikoptern gått varm från akkis efter alla avåkningar. Ingenting jag märkte vid kvart i sex när jag körde till jobbet. I och med snösmältning så börjar ju faktiskt nästa årstid närma sig. Känns som att det kan börja bli flow i mitt liv nu också. Jobb, skola och hemmaliv i kombination. Hoppet återvänder med ljuset. Våren kommer och med den så laddar jag batterierna för att orka vidare.

Over And Out.


Bjuder på en iPhonebild från jobbet (rasten).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0