livet idag

Idag är det alla hjärtans dag. Jag har gått upp, ätit frukost och burit upp torr tvätt på övervåningen. Städat av det allra värsta i köket, men nu har jag ingen lust längre. Strax ska jag och lilla bilen puttra in till stora staden. Köpa ett fodral till nya luren, hämta sminkväskan hos systrarna S och sedan gå på ett -troligtvis- värdelöst seminarium om att värdera film. hrmm..

Jo, en riktigt positiv nyhet har jag också. Skickade ju in kompletteringen i fredags på den didaktiska analysen och igår kom ett mejl om att jag är godkänd. Det känns helt okej! :) Inte för att jag egentligen trodde det skulle hända någonting annat, men det är ändå skönt att veta att man är klar. Allt är godkänt såhär långt med andra ord. Lättnad i mitt hjärta. Bådar också gott inför fredagen och språk-tentan. Sedan ska jag få tillbaka en lektionsplanering också såsmåningom, men det oroar jag mig inte för i onödan. Skrivet och skickat är just skrivet och skickat. Nu är det bara väntan kvar.

Hovslagaren ringde och frågade om han kunde flytta fram tiden till nu vid 10-tiden. Eftersom jag måste till stan så går det inte, därmed bokade vi om till nästa vecka istället. Ingen fara på taket nu när mina ponniesar går utan skor på hovarna. Bara fossingar är inte fy skam. Inte växer de så värst här under vintern heller, värre vore under våren när det bara smäller till och allt gräset tycks gå rakt ner i hovarna. Jaja, som sagt nästa vecka blir det istället.

Nu är det sista rycket innan turen till stan. Igår efter tankningen lyckades jag hitta koden till bilstereon. Lycka! Så nu ska jag poppa musik och sedan får vi se vad den här dagen bjuder på i övrigt! :)

Kramar


söt bild på en av våra hönor när hon var kyckling. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0