lukt

Det luktar kolgrill i hela huset. Hrmm.. undrar om det kan vara T´s kolvärmare som ligger och pyr någonstans? Ganska mysig lukt, men det känns fel inomhus. (kollar av med T - jo, det är värmarna - så oroa er inte!)

När jag var mindre och bodde hemma så brukade jag ha rökelse på mitt "rum" (vinden). Papi bråkade massor på mig för det, han var livrädd att jag skulle sätta eld på hela kåken. Eftersom vi bodde i trähus så hade en liten eldsvåda lätt blivit stor. Idag förstår jag hur han menar, men samtidigt var jag alltid superförsiktig. Inte luktade det speciellt gott heller, eller jo ibland. Idag uppskattar jag mer frisk luft.

Favoritdofter:
* Vanilj
* Lavendel
* Cocos
* Gröna äpplen (Fast det är en smak-lukt kombo)
* Nybakade bullar
* Hästdoft (Blenda luktar faktiskt inte alls häst, men Nice gör destomer).
* Rosor

Kanske inte var så överraskande något av dem?

Kramar


här har ni mig! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0