tidsbegrepp

Nu är middagen intagen och Lost snart slut. Sista avsnittet på sista säsongen rullar nu. :) När det är över tror jag att jag ska tappa upp ett varmt bad och därefter lägga mig själv i blöt. En bra avslutning på en måndag. Fryser galet trots 21grader inomhus. Så ett varmt bad kommer göra gott för både kropp och själ.

Vidare så har jag noll planer för morgondagen, annat än att sova tills jag vaknar, göra kompletteringarna på den didaktiska analysen och ta hand om hästarna + övriga djur. Men kanske behövs det inte så mycket mer planer, ibland måste ju livet få flyta på. Jo, fota ska jag också!! Har längtat galet mycket och hatar att inte ha nya bilder att lägga upp här. Att fotografera är ju en del av mitt liv. Jättepepp på att göra ett projekt med snökristaller, nu när det är väder för det.

Andra idéer till fotoprojekt:
Hårt - Mjukt - Kontrast
Mönster
Detaljer vi glömmer
I sagans värld
Mina favoriter

Har en hel del tankar inbakat i titlarna. Får se om jag hinner göra någonting av det. Vill/Ska beställa förstoringar på mina andra favoritfoton också. Gäller bara att få tid att göra det. Tid är någonting högst besynnerligt. Jag har det aldrig och alltid beroende på. Prioriteten styr. Dessutom har jag svårt att tro på vårat tidräkningssystem, eftersom det är så pass begränsat och bundet. Dock får man finna sig i det och drömma om relativitetsbegreppet, för tänk om tid kunde vara vadsomhelst och styras av rörliga faktorer. Lättare att säga någonting konstant även om det sällan hänger ihop med verkligheten. Livet är ju inte en linjär rörelse. Eller är det? Tål att funderas på, men helst en annan gång. Kom liksom lite av mig.. Tror dock inte att det är som i Lost med tidsresor fram och tillbaka. Jag tror mer på relativitetsteorin, mänsklig oförmåga och på att det finns saker våra hjärnor aldrig kommer att kunna förstå.

Over And Out.



två av bilderna jag vill ha förstoringar på...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0