veckomeny

Sedan jag bloggade sist, dvs snart två timmar sedan, så har det hänt en hel del här på hemmaplan. Jag har hunnit laga mat; inspirationspytt med vildsvin och halloumi. Ingenting att klaga på. Det är bara jag hemma dock, så det blev ensammiddag vid köksbordet med anteckningsblocket som sällskap. Jag har planerat veckans meny och skrivit inköpslista till morgondagen. Bra där! :)

När jag ändå var i farten skrev jag ihop för nästa vecka också. Dock insåg jag att det blir fusk på lördagen (nästa alltså) för då fyller ju världens bästa tjej år! ;) Mental memorisering av det, för jag är som kanske bekant helt värdelös på att komma ihåg födelsedagar! Därav kalendern!

Tänkte ge ett litet smakprov på veckans meny:
Måndag:
Inspirationspytt (som ni nu säkert listat ut består av vadhelst man kan ha i kylskåpet i form av grönsaker, rester, slattar.. ja, vadhelst som går att skicka ner i en stekpanna ungefär).
Tisdag: Ungsbakad anka.
Onsdag: Grekiska biffar, tzatsiki och rivna morrötter.
Torsdag: Korvgryta.
Fredag: Fylld hel kyckling på mitt eget vis.
Lördag: Kyckling + currysås.
Söndag: Tacofärs, grönsaker och guaccamole.

Lär ju inte hålla helt på dethär utan rätterna kanske byter dagar med varandra beroende på motivation och inspiration. Vissa tar ju mer tid än andra att laga så att säga. Men på ett ungefär är det såhär det kommer att se ut. Verkar ju inte alltför hårt, men jag har så himla svårt att helt utesluta mjöl, potatis och pasta. Kanske för att jag aldrig försökt? Oavsett är det iaf värt att prova tycker jag.

Nu jäklar ska jag bli fit inför min och Saras solresa! ;)

(Hur och Vart är senare frågor.. Liksom det faktum att jag inte kan påstå att jag tror att bara dietbyte skulle ge viktnedgång. Man måste ju svettas bort överflödskilon eller trivselvikt. thihi!) 

Sorry, det blir inga före-efter bilder. Mitt liv är ju inte fatcamp (Nej Syster A, jag har ingen dressing gömd under sängen. Du får komma och kolla om du vill).

Återkommer!


Veckomenyutformningsanteckningsblock och inspirationspytt! ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha underbart! DU förgyller min grå vardag! <3

2012-02-20 @ 21:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0