Vanilla Rose

Nu har det inte blivit något bloggande på några dagar eftersom jag jobbat, men idag kommer helgen och därav så ska ni såklart också få er beskärda del av mitt liv! ;)



Idag har jag inte hunnit med så värst mycket. Eller kanske har jag? Beror på hur man ser det. Började dagen med frukost i vanlig ordning, samt påklädnad, tandborstning och smink som alltid. Min foundation är slut! inser jag när det bara är 10minuter kvar innan jag måste åka till skolan. Så, man tager vad man haver som Kajsa Varg sa, jag hade ett prov av en foundation som skulle matcha pudret jag köpte för ett tag sedan. Stressad tjej smetar ut "detta" i ansiket redan i den dåligt upplysta hallen. Går in på toa för att kunna få dit mascara och -HAUA?! - hela ansiktet täckt av foundation i kanske 14toner för mörk nyans. 5minuter kvar innan jag ska åka.. Panik? haha nej, faktiskt inte. Jag orkade inte ens bli stressad utan skrattade bara och hämtade sminkrengöring. Av med allt och börja om, för skam den som ger sig! Bryter mig in i den gamla foundationflaskan och lyckas få ut så att det med nöd och näppe täckte ansiktet. Fixar det sista i bara farten. Norpar åt mig väskan och springer ut till röda pärlan. I tid!! hur jag nu lyckades med det? (kan vara att min klocka alltid går 10min före för att jag ska hinna trots att jag tror det motsatta..)

Hoppade in på förskolan och lämnade nyckeln. Fick ett mysigt mottagande när alla barn skrek "IDA!!" och rusade mot staketet. Sådant värmer i hjärtat! Sedan blev det ilfart in till staden för seminarie. Gruppdiskussioner och annat lite halvt meningslöst. En tjej undrade om lärare och läkare tjänar detsamma, jag stängde av hjärnan och ritade nonsens i blocket, har man ingen koll på det så verkar det vara meningslöst. Samhället har misslyckats med den individen. Ett visst svinn får man ta? Mest skrämmande är att det handlar om mina framtida kollegor. Den tanken skrämmer mig mest.

Lunch med Mami på Meza. Nam nam med lammfärsspett! :) Därefter gick vi till Kicks och provade ut en ny foundation till mig. Hade glömt den gamla så jag har ingen aning om det är samma färg, men den verkade iaf funka bra nu. Dessutom ändrar ju huden ton, så den här kanske tillochmed stämmer bättre? Vanilla Rose hette färgen. Underbart. Promenerade uppför Carolina-backen tillbaka till lilla bilen. Åkte hem till Sara o Sanna men ingen var hemma. Där är jag nu. Ensam. Men inte för länge till hoppas jag!

Ikväll vet jag inte alls vad som väntar, men jag är redo att möta helgen! Den här veckan har varit galet jobbig men rolig på många sätt. Igår jobbade jag stängning och i förrgår jobbade jag eftermiddag. Just nu jobbar jag mest på fredagskänslan. Jag vet att jag borde skriva på min (faktiskt redan påbörjade!!) lektionsplanering till nästa fredag, men det känns som att den dagen är inte idag. :P

Over And Out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0