Jag blir så arg...

Nu har jag inte bloggat på fyra dagar eftersom blogg.se tydligen inte kan prestera en app som fungerar som avsett. Riktigt dåligt! Jag kan inte ens logga in. Tycker dessutom att den tidigare (när jag kunde logga in) alltid strulade. Att skriva inlägg på nätet med telefon (som jag gör nu) är inte att tänka på. Jag har faktiskt saker jag gör om dagarna också. Har verkligen inte tid med det! Och då blir bloggen lidande. Kanske vore bättre att byta bloggplats?

Moving on. 
Jag har alltså inte bloggat sedan i fredags. Det Innebär att helgen är ni därute helt ovetande om. Tänkte dra det mest intressanta. På fredagen så skulle jag varit med Sara och haft utgång men jag blev kvar hemma istället.Tur eftersom mamma ringer mitt i natten och skriker att syster A ligger på sjukhus på Rhodos utan syn(!). Så hela den natten blev halft hysterisk. På lördagen fick vi dock veta att Anna var seende igen. "bara" hjärnskakning och brutna fingrar. :/ 
På lördagen schaktade vi in grus (ifs med skottkärra) i växthuset. Vi fyllde även upp markbädden med dynga och plantjord. När vi hunnit ungefär halvvägs med dyngan ser jag någonting som rör sig. En ganska tjock orm!! Halvpanik eftersom vi alltså står i växthuset med minst en orm av okänd sort. Ringer såklart bästa Martin som meddelar sig vara i närheten och med möjlighet att komma och ta hand om problemet. Så Martin (och Åsa) kommer och lyfter bort ormen. Sedan rotar han runt i halmen och hittar ytterligare en orm (båda snokar ifs) som han också bär iväg. :) inga fler snokar hittas, så efter lite fika åker de och jag och T kan fortsätta. Galet trötta på kvällen. Dagen efter kommer vi dock upp tidigt! Besök av Henkis som jämnar till och packar gruset. Sedan på kvällen sitter jag och syr sittkuddar eftersom planen är att lite inofficiellt inviga växthuset på midsommar. 

Igår var det måndag. Jag, T och Colt åkte till stan för athämnats plattor (växthusgolv). Papi hade sagt att de fanns ett 30-40-tal bakom deras lillstuga. Tyvärr visade det sig vara 16st. Så då impulshandlade vi 550st små markstenar på bauhaus. Lite dyrt, men ärligt talat troligen värt det. Så det stod vi och lassade av klockan halv tio igårkväll. Sedan blev det en runda till in till Uppsala för att lämna lastbilen. Stackars T fick därmed nästan ingen sömn alls. :/

Idag händer inte mycket. Och i morgon får Colt sin 12-veckors vaccination. Han kan dessutom gå i koppel nu. Stolt! <3 I övrigt lär vi ju fundera ut en lösning för hur vi ska kunna sitta i växthuset på midsommar...

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0