Morgon. Trött.

Jag vaknade första gången vid sex imorse. T gick upp med puppy och kissade. Jag somnade om. Halvdöd. Vaknade igen vid åtta. Måste ändå medge att jag fått sova rätt mycket. Men fortfarande halvdöd. Hör T ge Colt mat i köket. Klä på sig i känslan av att fortfarande drömma. Ställa ägg på spisen (i kastrull med vatten för kokning). Gick ut med Colt. Ut till stallet och hämta fler ägg. Skönt när det finns i kylen alltså. Öva inkallning. Gick sådär, men det märks iaf att han försöker lyssna. Ibland. In och slänga sig på soffan.

Oj, äggen! Kommer jag på en kvart senare (och då ställde jag dem på spisen innan jag gick ut..). Jag tror jag har äggaltzaimers. Glömmer alltid. Eller iaf 9 av 10 gånger. Hoppsan!

Idag ska det byggas hage. Och så ska jag åka och ordna markduk till växthuset så vi kan börja lägga in grus. Jag är förväntansfull som ett litet barn på julafton.

Men nu: frukost. Om det nu går att äta äggen...

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0