Nattinlägg

Blev ett inlägg till innan jag tar natt. Det blev pizza och massa snack över öl (cola för mig) med levande ljus med mina tre av mina favvokillar! <3

Fick en kommentar på bloggen här gällande koppelanvändning blandannat. Jag tycker absolut att man ska börja direkt med att använda koppel om man inte bor på landet i stil med mitt boende. Vanligt halsband och vanligt koppel (ej stryp eller rullkoppel). Lösträning är bra för att få naturlig inkallning men har man nära till farligheter som exempelvis bilvägar så funkar det dåligt i vardagen, då får man åka iväg någon annanstans och träna. För i början vill ju valpen lite allt möjligt och lyssnar rätt godtyckligt och man vill ju ha koll så ingenting tråkigt händer. Dock kan det vara bra att träna valpen på att ha halsband även inne så det inte bara är någonting som ska på när man ska ut och kissa. Hoppas det gav svar på din fråga Sofi! :)

Nu ligger jag i sängen och ska strax till att sova. Regnet smattrar mot rutan. I morgon hinner vi förhoppningsvis lite mer på växthuset och sedan blir det lite säng och tv-flytt, troligen. Men nu är det dags att stänga ögonen för idag. Uppe med tuppen i morgon igen.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0