Det värsta?

Jag har lyckats slå undan det mesta av bitterheten. Dock förbyttes den i inredningsnojja. Nu är jag i tapeternas och detaljernas värld. Sist slutade det "bara" med ommålad tv-bänk + skåp. Nu vill jag byta tapeter och möblera om. Sammanlänkat med sommarjobbsproblematiken: gemensam nämnare - pengar. Fördel: tidsaspekten. Bara så pepp på att göra saker! Igen! Haha

Men före vardagsrummet så måste hall, trapp och gästrum fixas. Gästrummet går nog att gå till med relativt enkla (läs: billiga) medel. Jag vill dock ha mindjehög pärlspont på väggarna. Självfallet vitlaserad. Ursnyggt. Sedan förstoringarna på mina lavendelporträtt på väggarna. En gammal fåtölj, Åsas säng och såklart mitt (hyfsat) nymålade pelargonbord med rosa fjärilar. Kanske man skulle kolla golvet också. Tror nog det finns någonting roligare än plastats under. Trägolv? Slipa och olja eller lacka. Oh, ni märker ju hur jag tänder igång på alla cylindrar! Har tillochmed tittat ut nya knoppar och utförande till garderoberna. Drömma kan man alltid. En dag så...

För att byta ämne lite så måste jag bekräfta att mina chilifröer börjat gro. Likaså pelargonfröerna, lavendeln och någon liten tomat kanske? Alltid lika stor källa till glädje. Ute har jag minst lika många projekt som inne: jordkällartaket ska struktureras upp till en ordningsam kulle med taklök. Såsmåningom vill säga. Sedan ska nya växthuset byggas! Ska för jag har inte plats för allt i det gamla. Sedan ska det stolpas ytterligare en sommarhage. Huset ska målas åtminstone på två sidor. Ja, alltid finns det minsann saker att göra. Bäst att inte sörja arbetsbristen, det har en tendens att lösa sig tids nog.

Nu: bubbelvatten och tentaplugg.

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0