Frölistan 2012

Eftersom jag helt plötsligt insåg att det strax är vår så kom också insikten att jag måste börja förså inomhus. Så därav började jag plocka bland mina fröer. Insåg att jag har inte mindre än 45 st olika frösorter i mitt förråd. Dessutom finns inga av de sorter jag desperat begär, typ tomatsorten 'sungold', spenat och ja, det är faktiskt en hel drös. Så jag skrev en lista. Haha ni vet ju hur mycket jag älskar listor. Orkade inte helt organisera efter bokstavsordning, men nästan. Lite ordning måste det vara. Den som har dåligt med sysselsättning kan ju få ordna upp den. Här kommer den iaf:

Frölistan - hittills 2012

Aubergine blandning
Akleja

Basilika - grön vanlig
Basilika 'dark opal'
Vaniljbasilika 'vanilla spice'
Thaibasilika 'siams qeen'

Bolmört
Buskkrasse
Backsippa 'heiler hybrid'
Blå bergsvallmo
Blomstertobak 'lime green'

Chili
Pitechili
Pepper cayenne
Paprika

Chokladmynta
Pepparmynta

Dill

Eternell vallmo 'the giant'

French mixed salad

Gurka 'long green ridge'

Koriander

Lavendel 'lavendula angustifolia'
Lavendel 'hidcote blue strains'
Lavendel 'ellegance ice'
Luktärt
Lupin

Mariaklocka

Nattens drottning

Pelargon 'Apache star'
Pelargon 'avanti white'
Pelargon 'black velvet rose'
Pelargon 'black magic appleblossom'
Blandade rosa pelargoner

Pensé 'feenkönigin'

Rädisa 'saxa'
Rädisa 'cherry bell'
Ringblomma

Smörgårkrasse
Senapskål/Rucola
Smultron
Solros 'vanilla ice'

Tacca
Tagetes 'vanilla'
Tagetes - små orangegula

Vårbrodd

Tanken är nu att jag ska börja förså, men det smärre motståndet jag mötte var att det är fullt i fönstren. What to do? Bara att möblera om igen och knöla in några små drivhus mellan pelargoner och andra finväxter. Det mina vänner är dagens sysselsättning! ;)

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0