Huvudvärk

Ibland har jag för mycket saker instoppat i huvudet. Då faller det liksom ut lite på vägen, vilket inte direkt ger så bra minne eller resultat. Kan tänkas att jag har lite för höga krav på mig själv kanske?

Idag har jag fått auskultera igen. Och så fick jag glass. Och så har jag lärt mig namnen på samtliga barn i "min klass". :) dessutom har jag skrivit grovplanering i studieplan, fem sidor, slå det ni! Undrar om lärarna ens kommer orka läsa igenom allt. Dock verkar jag ju iaf få ordentligt utrymme, för från v.15 har jag minst hälften av all undervisning i både Matematik, Svenska, Bild och SO. Härliga tider!

En inte alltför rolig insikt är dock att jag inte kommer kunna jobba på förskolan någonting alls under hela april. Inte roligt på något sätt. :( men ja, bättre jag blir klar med utbildningen så kan jag ju jobba heltid med ungarna istället!

Från det ena till det andra. Snart kommer T hem och då ska vi åka och handla. Ikväll blir det nog tacos till middag så att komplettera lite i kylen kan vara på sin plats. Manne hörde av sig igår också för han är i Uppsala och ska ut ikväll. Jag är mindre taggad på grund av trötthet och huvudvärk, men mja kanske att det blir förfest i hans korridor och sedan utgång. Tveksamt. :/

Imorgon skriver Sara matematiktentamen. Jag kommer såklart hålla alla tummar och tår. Saknar'na men det är helt giltigt skäl att inte gå ut ikväll!

Nu: Ipren och Soffläge med stängda ögon. Två minuter är allt jag begär, till en början iaf. ;)

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0