Mestadels ingenting

Varje blogginlägg blir lite som en självrannsakan. Vad har jag egentligen gjort sedan senast? Vad är det som är viktigt och vad tänker jag själv om saker som finns i min omgivning? Ibland blir det långa monologer då jag på förhand tänkt ut ett givet resonemang, eller gått och grunnat på någonting, andra gånger är det blankt.

Sedan senaste inlägget har inte mycket hänt. Solen skiner ute men jag är inne. Har tittat på när T skruvat fast en lucka till ett skåp (som jag målat) och så har jag gjort rent åt Latex. Sedan har jag surfat lite i jakt på saker jag egentligen kanske inte behöver. Jag har pratat med Mami i telefon, och Karin o Papi med för den delen för Mami's telefon har tydligen gett upp. Jo, jag hjälpte T att raka huvudet och så har jag planterat tre pelargonsticklingar jag rotat i vatten. Så jo, det händer lite här på hemmaplan fast mestadels småsaker.

Ikväll ska jag laga stoppad ugnsstekt kyckling. En av mina paradrätter. Så ett besök i en lokal matvarubutik är ett krav, färsk persilja och rökt skinka saknas. Kanske handlar några tulpaner för att liva upp köket också. ;) får se om Åsa dyker förbi ikväll också och livar upp med sin närvaro.

Skönt att inte alltid ha givet vad man ska göra på förväg. Idag är definitivt en sådan dag.

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0