Ny trapp?

Nu är jag hemma igen. Svag huvudvärk men i övrigt i god dagsform. Jag sitter på verandan och assisterar T som håller på att bygga en ny trapp till växthuset. När han är klar ska jag få måla! Sedan är allt utom bäddarna klara inför årets odlingssäsong. :)

Nya växthuset då undrar ni? Jovisst men det är nog sommarens projekt. Det är bara att inse att man inte har superkrafter. Det går inte att jobba, studera, ha djur, vara föreningsaktiv och dessutom bygga växthus. Men i sommar då jäklar! Den som vill vara behjälplig får gärna - du kan få saft och hembakat som tack. Haha

Längtar verkligen efter värmen. Att kunna pilla i växthuset med små och stora plantor. Omplantera och beskära. Vattna och skörda. Rofyllt med allvar. Liv och död på mitt ansvar men utan större konsekvenser. Dör en pelargon har jag ungefär 35st kvar. Innan sommaren är slut kan det vara det dubbla. 70pelargoner. Svindlande tanke.

Återkommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0