Pausa

Kommit hem. Kopplat ihop telefon med stereon. Poppar musik. Sedan landade jag i soffan. Första dagarna på praktiken gör alltid att jag blir trött och disträ. Alla intryck samlas i huvudet och grötar ihop sig. :/ tur att det brukar ge med sig efter någon vecka. Mindre kul att nästa vecka är påsklovsvecka så jag säkert får ytterligare en "nystartsvecka" vecka 15, men då jäklar! Jag ska hålla drygt hälften av alla undervisningspass i klassrummet från och med den veckan. Det ska bli jättespännande! Ska dock tillägga att det kommer ta extrema mängder energi då allt ska planeras, genomföras, dokumenteras och utvärderas med LLU. Jaja, om sju veckor är det "över" för denna gång. Bara ett år kvar och sedan står jag där på riktigt och håller lektioner för "min" klass. Galenskap.

Idag har vi arbetat med blandannat subtraktion som upprepad addition. Kul att kunna tillföra någonting, i detta fall alternativa förklaringsupplägg. :)

Mer från denna dag som jag tar med mig är att jag fuskat med maten (det var lasange med kyckling till lunch). Alltså kolhydrater. Hrmm... Ikväll blir det dock soppa till middag. Så ja, det är ju bra att det blev ordentlig lunch.

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0