Torsdag 8mars 2012

Kul att jag helt plötsligt saknar allt vad inspiration till rubriker. Haha världsligt problem.

Jag har målat två hyllplan, lagat och ätit mat i all ensamhet (kyckling) samt pillat lite med eventuell dekoration till tv-bänken. Livet går långsamt framåt (men shit hur fort det går om man någonsin kikar i backspegeln). Imorgon är det fredag. Jag ska jobba stängning. Helt okej eftersom ingenting väntas hända på kvällen/natten. Ingen utgång vad jag vet och inget kusinhäng (trots tidigare planer). Lite tråkigt, men jag brukar reda mig. Alltid händer det något. Om inte annat så kanske tv-bänken torkat. Enligt färgens anvisning ska det ta 48timmar till den är torr. Återstår att se.

Lördagsplanen är fortfarande trädgårdsmässa. (Ida med guldfiskminne har såklart glömt att hon skulle inhandla torvbriketter idag, vilket tyvärr medför att jag inte kommer hinna alls. Styr upp det i helgen, om jag kommer ihåg.. :/ )

Jo, sen är det ju internationella kvinnodagen idag. För att inte snöa in i något feministiskt manifest; Synd att vårt land inte är mer jämställt, det tycker jag alla människor ska tänka lite extra på. Det finns alltid de som har det värre, men förändring börjar alltid någonstans och det är iaf lite lättare att börja på hemmaplan. Words.

Dock är dagens ord: Kalle koskit. Trodde dessa ord var mer 60-70-tal men det kommer igen, precis som alla gamla namn som nu börjar bli poppis att döpa ungar till. Måste dock säga att ord skadar trots att uttrycken inte ter sig lika "grova" i dagens öron.

Så, ny har jag avhandlat allt från middagsbestyr till jämställdhet och ovårdat språk i ett inlägg. Försök att fånga det i en rubrik! Det ni!

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0